Андрій Герус, колишній член НКРЕКП

Про зв’язки із реальністю.

Часто реформи представляють, як заради споживача – щоб споживач мав право вибору постачальника. Але звідки взяли, що споживач горить бажанням вибирати споживача, якщо така можливість супроводжується ростом тарифу на 30%-150%? Звісно, ні. Навіть якщо такі процеси і необхідні, то вони точно не про вигоди споживача.

У теперішніх умовах споживача цікавить, перш за все, ціна/тариф. Якщо цього не розуміти – це втрата зв’язку із реальністю.

Більше того, навіть якщо сьогодні споживач і отримає можливість вибору постачальника без росту тарифів, він все одно буде незадоволений. Вибір постачальника, це лише вибір трейдера, який виставляє рахунки за товар. Але обленерго, облгаз, водоканал або ТКЕ – мережі залишаться ті самі.

А якщо мережі неякісні, то у вас будуть поломки, перепади напруги, відімкнення, аварійні ситуації, жовта вода, або і взагалі її не буде. Це буде відбуватися безвідносно до того, скільки постачальників ви можете обирати і якого саме трейдера ви вибрали.

Очевидно, що спочатку має бути забезпечена якість мереж, бо там сконцентровані найбільші проблеми, які відчуває споживач. А вже потім можливість вибору постачальника. Інакше та ж погана якість мереж, а отже і послуг, нівелює будь-який позитивний ефект від можливості вибору. Якщо цього не розуміти – це втрата зв’язку із реальністю.

Ось і сьогодні вже другий день на Оболоні у деяких будинках немає води – аварія у мережах.

Тариф на воду для «Київводоканалу» регулярне росте, компанію регулярно ловлять на закупівлях по завищених цінах (правда, регулятору байдуже), а у мешканців вул. Героїв Сталінграда води немає.

І людей там менше всього цікавить «можливість вибору постачальника». Якщо цього не розуміти – це втрата зв’язку із реальністю.

Джерело: Andriy Gerus

БЕЗ КОМЕНТАРІВ