Дмитро Тимчук, народний депутат України, керівник Центру військово-політичних досліджень, координатор групи «Інформаційний опір»

3 червня літак Ан-32 ВПС Індії здійснював переліт за маршрутом Джорхат – Мечука. За наявною інформацією, на борту перебували військовослужбовці та члени екіпажу. Переліт був ускладнений дощем під час прольоту над гірською місцевістю.

В індійських ЗМІ писали, що авіакатастрофи в цьому регіоні не є рідкістю.

Одразу після зникнення літака з радарів почалася пошукова операція. На даний момент в індійських ВПС не знають про те, що стало причиною аварії – технічна несправність або людський фактор.

З російської ж подачі всі проблеми військово-транспортної авіації ВПС Індії були покладені на Україну. Через «іноземні ЗМІ», в яких і варто розібратися.

Зокрема, 06 червня через «новозеландського журналіста і аналітика в сфері ВТС» Rakesh Krishnan (колишні публікації якого мають проросійський характер, зокрема, даний «журналіст» писав для Russia Beyond the Headlines – проекті, створеному в 2007 році «Російською газетою» і в 2017 переданому компанії, якою керує телеканал RT), у виданні «Business Today» була опублікована стаття про те, що Ан-32 є найбільш проблемним для Індії літаком. Так, в дусі російської пропаганди події 2014 року в Україні він називає «спонсорованим США переворотом».

Далі – низка маніпуляцій, наприклад про те, що українці вийшли з контракту, оскільки Індія відмовилася від санкцій проти РФ, і подальша модернізація літаків була зупинена.

У тих, хто прочитав статтю, повинна скластися думка, що ключовим винуватцем відстрочки модернізації Ан-32 є українська сторона. Хоча однією з причин повільної модернізації назвали бюрократію в оборонних відомствах Індії, кінцевий висновок автора – Індії слід переглянути оборонні зв’язки з Києвом з натяком на користь Москви.

Також Rakesh Krishnan не вказав, що літак, який зазнав катастрофи, не проходив ремонтні роботи в Україні в рамках контракту на модернізацію 105 літаків Ан-32 від 2009 року і не був сертифікований українською стороною для здійснення польотів.

Крім того, автор проігнорував те, що насправді контракт продовжує виконуватися. Так, в квітні 2019 року відповідно до повідомлення прес-служби ДП «Спецтехноекспорт», українською стороною було забезпечено постачання чергової партії комплектуючих для модернізованих на потужностях в Індії Ан-32 в рамках укладеного у 2009 році контракту. А з кінця 2018 року поставки українських комплектуючих за контрактом виконувалися щомісячно. Тоді ж було анонсовано, що умови контракту будуть повністю виконані до вересня 2020 року. Крім того, сторони ведуть переговори про можливість модернізації в Україні додатково 20 одиниць індійських Ан-32. Найімовірніше, саме це і не влаштовує російську сторону.

Тож не дивно, що в Росії зацікавлені в дискредитації України, оскільки спостерігається тенденція поступової відмови Індії від російського озброєння, комплектуючих і послуг на користь американського, європейського, а також українського виробника.

Це й не дивно, тому що, на думку тих же індійських експертів (і не тільки), Росія демонструє нездатність проводити імпортозаміщення, і далі постачає на ринки технічно застаріле і неякісне озброєння.

Тому в РФ вибрали найбільш підходящий і тенденційний метод протидії в тих сегментах, де присутня постійна конкуренція з українськими підприємствами, саме кампанії з дискредитації нашої країни на міжнародній арені.

Джерело: Дмитрий Тымчук