Moody’s очікує, що за президентства Володимира Зеленського, реформи будуть в значній мірі продовжені

Можлива перемога Володимира Зеленського в другому турі президентських виборів навряд чи безпосередньо вплине на економіку України. Такий прогноз зробило міжнародне рейтингове агентство Moody’s. Про це пише Дзеркало тижня з посиланням на звіт агенства.

Суттєвих змін в економічній або фіскальній політиці України не відбудеться, оскільки прем’єр-міністр, міністри фінансів, економічного розвитку і торгівлі призначаються та підзвітні парламенту.

«Сильно обмежена позиція уряду щодо ліквідності і мінімальний доступ до ринку також дають владі потужний стимул дотримуватися інших ключових умов діючої в Україні програми stand by з Міжнародним валютним фондом (МВФ)», – йдеться у звіті рейтингового агентства.

Moody’s очікує, що за президентства Володимира Зеленського, реформи, які зараз проводяться в країні, особливо антикорупційні, будуть в значній мірі продовжені, як і було домовлено з зовнішніми партнерами.

Водночас Moody’s допускає, що ці стимули значно ослабнуть, якщо економічні і фінансові умови нормалізуються після президентських і парламентських виборів, оскільки незадоволений попит, імовірно, буде стимулювати економічну активність в приватному секторі, і політичні ризики можуть знизитися, що знову відкриє доступ до ринків.

«Отже, подальша програма МВФ, ймовірно, з’явиться тільки після періоду тривалих переговорів», – робить прогноз агентство.

На думку Moody’s, гнучка платформа Зеленського пропонує простір для майбутніх переговорів, але він, ймовірно, зіткнеться з сильними перешкодами через опозицію в парламенті, де його політична сила наразі не представлена.

Агентство зазначає, що політичні наслідки потенційного президентства Зеленського все ще залишаються незрозумілими, оскільки відсутня визначеність про позиції його команди у ключових галузях політики.

Виходячи з уже зроблених заяв кандидата, Moody’s припускає, що в разі перемоги Зеленський, ймовірно, займе більше примирливу (conciliatory) позицію по відношенню до Росії, зберігаючи при цьому широко орієнтовану на Європейський Союз зовнішньополітичну позицію.

Це дасть можливість заморозити конфлікт, а фіскальні ресурси, що звільнилися в результаті супутнього скорочення витрат на оборону, можуть бути перенаправлені на інші політичні пріоритети.