Ціну квитка на поїзди класу комфорт і стандарт регулюватиме «УЗ», а класу економ – держава

ПАТ «Укрзалізниця» планує запровадити класи поїздів, тож українці зможуть обрати потяг на свій смак – комфортний, стандартний чи економ. Про це повідомив начальник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування «УЗ» Олександр Красноштан, пишуть Українські новини.

«Ідея в тому, що якщо пасажир купує квиток на поїзд класу комфорт, він отримає новий вагон (термін служби до 10 років), біотуалети, кондиціонер тощо. Це буде повний пакет послуг. Ми припускаємо, що в поїздах класу комфорт будуть тільки купе і СВ-вагони. Маршрутна швидкість у таких поїздах буде складати не менше 70 км/год, це буде найбільш зручний час прибуття поїзда», – розповів чиновник.

У поїздах типу стандарт допускатимуться плацкарти хорошого рівня, з кондиціонером, з біотуалетом. У цих поїздах буде швидкість менше, ніж 70 км/год. А в економ-поїздах вагони будуть старші, також буде відсутній біотуалет і кондиціонер.

Якщо у напрямку курсує один потяг, то на таких ділянках буде поїзд класу економ, щоби він був доступний всім категоріям пасажирів.

При цьому планується, що ціну квитка на поїзди класу комфорт і стандарт регулюватиме «Укрзалізниця», а право на регулювання ціни за потяги класу економ залишать за державою.

«Якщо це вдасться, це будуть позитивні зміни як для пасажира, так і для УЗ, адже ми на багатьох напрямках хотіли би знизити ціну на квиток. Наприклад, поїзд «Київ – Івано-Франківськ», де ціна квитка з Києва до Івано-Франківська становить 300 грн, а від Львова до Івано-Франківська на цей же поїзд – 220 грн через те, що система ціноутворення недосконала, і чим більше відстань – тим менше вартість пасажиро-кілометрів, це призводить до неможливості «УЗ» конкурувати на напрямку з автоперевезеннями. А для «УЗ» найдорожче місце – це не зайняте пасажиром місце. Ми би знизили вартість квитка від Львова до Івано-Франківська, але у нас немає такої можливості», – повідомив Красноштан.

Він додав, що наразі  узгодження змін зараз перебуває на фінальній стадії з Мінінфраструктури. Тож новведення може запрацювати вже восени.