Кирило Сазонов, політолог, блогер

Що ж буде зі столичним метро?

Ще за часів мера Черновецького в 2009 році був проведений тендер на покупку 100 вагонів для КП «Київський Метрополітен» у лізинг. У конкурсі перемогла компанія «Укррослізинг», гроші платили бюджетні, і, зрозуміло, гарантом угоди виступила Київрада. Забігаючи вперед – проти підписантів договору порушено 5 кримінальних проваджень. Впродовж чотирьох років всі вагони таки поставили, місто виплатило якісь гроші, але ухвалили рішення відстрочити виплату боргу до 2018 року. Тут компанія «Укррослізинг» і подала на столичну владу в суд, а суд, як і слід було очікувати, виніс рішення на користь «Укррослізингу», більш того, рішення містило пункт про вилучення вагонів. Сума боргу не маленька – 2 млрд грн. Пішли суди, 50 засідань за плечима, але, на думку суддів, закон на боці «Укррослізингу», в березні виконавча служба арештовує рахунки метрополітену.

Суд аргументує, що, згідно із законом майно, надане в лізинг, перебуває у власності лізингодавця («Укррослізинг»), доки лізингоотримувач (метрополітен) не виплатить всю суму за договором. Тільки після цього вагони перейдуть у власність метрополітену. Прив’язка до курсу долара теж законна, тому що це прописано в договорі. З боку закону – ніби як немає, що заперечити. Можна багато говорити про договір, але все це «вода» і суті справи не міняє. Найголовніше запитання, на яке необхідно отримати відповідь: чи зупиниться київське метро?

Позиція мера Кличка, його адміністрації та Київради виглядає адекватною, я б сказав, що єдиний правильний для столичної влади варіант – це будь-якими способами не допустити зупинки метро. А враховуючи, що закон у вигляді рішення судів на боці лізингодавця, то у міської адміністрації просто немає вибору, якщо київська підземка стане – про це пошкодують всі. Люди і так вже на межі, всім несолодко живеться. Якщо ще й почне зупинятися міський транспорт – це призведе до катастрофи. Тому Кличко і пручається як виплаті боргу, так і будь-яким нападкам на метрополітен, арешту вагонів і рахунків. А оскільки закон на боці «Укррослізингу», то необхідно бити тривогу щодо цієї ситуації. Звернення в РНБО, силові відомства – це необхідне і навіть правильне рішення, тому що «Укррослізинг» – компанія з російським корінням. У найгіршому варіанті уявляю заголовки: Російська компанія заблокувала київське метро. Звучить як якась диверсія. Є речі, які виходять за компетенцію міської влади. Національна безпека – одне з таких питань. Як відреагує СБУ і РНБО – незрозуміло, потрібно чекати, зрозуміло лише одне: немає грошей – немає метро.

Джерело: Кирилл Сазонов

БЕЗ КОМЕНТАРІВ