У плані розвитку транспорту загального користування Київ відстає не лише від європейських столиць, але й від деяких інших українських міст

Кожен пасажир, який користується громадським транспортом у Києві не лише утримує інфраструктуру, а ще й сплачує корупційну ренту. Про це пише у своєму блозі для «Української правди» політичний аналітик Олександр Солонько.

Він наголошує, що Київ у плані розвитку транспорту загального користування відстає не лише від європейських столиць, але й від деяких інших українських міст. При цьому всі новації, які пропонує столична влада на фоні такої ситуації, – це чергові хвилі підвищення тарифів на проїзд.

«Виходить, кінцевий користувач змушений оплачувати з власної кишені некомпетентність та корупцію чиновників. Тобто між екстенсивними заходами (змусити споживача платити більше) та інтенсивними (система обліку, виведення грошей з тіні, усунення корупційних ризиків), влада обрала екстенсивні», – наголошує він.

За словами Солонька, бачення того, як має розвиватися міський транспорт, існує. Воно міститься у регуляторному проекті рішення Київради «Про організацію перевезення пасажирів та оплату проїзду на міських маршрутах (лініях) загального користування у місті Києві», який опублікували 11 липня.

Для столиці проект рішення інноваційний, каже аналітик, хоча для цивілізованих країн це просто перелік стандартних заходів для запуску процесу створення функціональної транспортної системи та її якісної роботи.

Найбільш принципові пункти проекту:

  • Поступова відмова від «маршруток»;
  • Створення електронного квитка із системою багаторазових проїзних на різні періоди для максимально вигідного користування для кінцевого споживача послуги;
  • Запровадження автоматизованої системи обліку оплати і пасажиропотоку.

«У цілому, замість запропонованих владою 1300 гривень на місяць на одного пасажира в якості повного спектра транспортних послуг (використання всіх видів міського транспорту), запропонований проект дозволить знизити цю суму до 500-600 гривень. Наприклад, у Варшаві цей показник коливається на межі 700-800 гривень. Ухвалення проекту дозволить запровадити чітку та прозору систему контролю за рухом коштів і виключить перевізників – чи то комунальних, чи то приватних – із ланцюжка, по якому вони рухаються. Це буде серйозний удар по корупції. Звісно, для втілення в життя цього проекту має бути суспільний запит», – додає він.

Солонько переконаний, що мешканці столиці повинні активно тиснути на владу з метою ухвалення такого рішення та його запровадження.