Кирило Сазонов, політолог, блогер

Центр Києва перекритий. Затори божевільні. Протестують «євробляхери». Парадокс – люди, які абсолютно законно купили машини зі сплатою всіх податків і зборів, опинилися в заручниках у тих, хто ввозив машини контрабандою. З іншого боку, нічого дивного. Тут читав дискусію захисника «євробляхерів» з противником, і перший чітко позначив ставлення до покупців законних машин – «тєрпіли». Платять всі податки і збори. В принципі, питань більше немає. Є спритні злодії, є законослухняні «тєрпіли», я виріс в Донецьку, ця система координат знайома. Вкрав, випив, у в’язницю – романтика.

Найсмішніше, щодо вимог знизити ставки при ввезенні автомобілів я повністю згоден. Цей протекціонізм по відношенню до «АвтоЗАЗу» себе не виправдав. Васадзе став мільярдером, але доступних і якісних автомобілів українського виробництва не було і немає. Але методи сумнівні. Мститися киянам, які стоятимуть у заторах, через те, що хтось не домігся зміни закону, а просто порушив його? Хоча, так, ми ж «тєрпіли», які можуть бути претензії…

Від філософії перейдемо до реальних процесів. Чому киян беруть в заручники саме зараз? На законодавчому рівні ставлення до «євроблях» не змінювалося, то що ж стало поштовхом? А ось тут найцікавіше. Вони вимагають відставки глави ДФС Продана, прем’єра Гройсмана та голови МВС Авакова. Тобто саме тих людей, які за останній тиждень дуже щільно притиснули реальних контрабандистів. Кораблі стоять в нейтральних водах, рішали не можуть домовитися, серйозні ОПГ втрачають гроші. Звичайно, на Кабмін потрібно тиснути. Ось тут хлопці на «євробляхах» виявилися дуже корисними для серйозних людей. Все просто, як мукання – бандити, контрабанда, схеми, боротьба і масовка.

Наостанок, трохи чуток і конспірології. Неперевірених чуток, природно, але не можу не поділитися. Знаючі люди кажуть, що всю цю тусовку з «АвтоЄвроСилою» на чолі створювали грамотно і вдумливо серйозні люди з Банкової. Штучно створюючи проблему. Правоохоронці отримали жорстку команду не заважати ввезенню та експлуатації транспорту без розмитнення, гроші для змащення в достатній кількості йшли від тих, хто переганяв авто, а як бонус отримали досить активну групу людей. Навіщо? В якості альтернативи погано керованому АвтоМайдану. І за структурою стоїть один з найближчих соратників Порошенка з прізвищем на К. До речі, ви помітили, що всі претензії і вимоги відставки Банкову ніяк не зачіпають. Тільки тих, хто не зовсім для неї зручний. Тож, логіка в цих чутках присутня…

Джерело: Кирилл Сазонов

БЕЗ КОМЕНТАРІВ