Лариса Ніцой, письменниця

13 липня о 9.00 всі до ВРУ.

У четвер міністр освіти та комітет освіти ВРУ, змовившись з кишеньковою «громадськістю», яка на зарплаті, зневаживши рішення Конституційного суду, у якому чітко сказано, що «навчання українською мовою, а мова меншин може вивчатися», та зневаживши Конституцію, будуть протягувати антиукраїнський закон про освіту 3491-д.

За цим законом держава повинна буде забезпечити НАВЧАННЯ МОВАМИ МЕНШИН, а в рішенні КСУ сказано, що повинно бути не навчання, а вивчення (навчання – весь процес, вивчення – частина від процесу).

За цим законом сказано, що держава те навчання повинна буде ЗАБЕЗПЕЧУВАТИ, а в Конституції написано «гарантує», значить не заважає, а забезпечити – означає повинна буде тратити мільйони на підручники, словники, підготовку фахівців недержавною мовою.

За цим законом ми отримаємо фахівців: лікарів, зварювальників, будівельників, електриків тощо, які з нами розмовлятимуть мовою меншини, бо в цьому законі прописане вивчення мови меншини для ПОДАЛЬШОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОВОЮ МЕНШИНИ. А це нові величезні затрати на підготовку кадрів мовами меншин, замість витрачати кошти на підготовку фахівців державною мовою. Цей пункт (тепер міністр, а тоді депутат) Лілія Гриневич протягла ще з ригами у 2014 році в закон «Про вищу освіту», і сьогодні замість того, щоб його зняти з того закону, перетягує ще в один Закон про освіту. Тепер їх буде два, а точніше, три, бо цей пункт протягнутий ще і в закон про меншини (така системна робота, але це вже інша сумна історія).

І це не остання біда закону про освіту. Податкові фахівці побачили в ньому закладені корупційні схеми. А фахівці з дошкілля стверджують, що цим законом розвалюється позашкільна освіта, бо майном і територією мають право володіти навчальні заклади усіх форм власності, які мають ліцензію, а в іншому місці прописано, що позашкільні заклади не ліцензуються. Якщо два пазлики скласти в один, то позашкілля завтра опиниться на вулиці.

Я проти такого закону. Я розбираюся в мовних питаннях. У цьому законі закладена мовна шизофренія, подальша дискримінація української мови, затрати величезних коштів (чого не можуть собі дозволити європейські держави) на розвиток недержавної мови, а це несе величезну загрозу національним інтересам України та її цілісності. У ньому закладені подальші конфлікти в суспільстві між громадянами на мовному ґрунті, які навчатимуться мовами меншин і не знатимуть достатньо державної. У цьому законі автори перевищили свої повноваження і поставили себе над Конституцією і над рішення Конституційного суду, трактуючи на свій лад уже потрактоване вищими органами…

Автори прикривають своє навчання мовами меншин кримськими татарами. Мовляв, не можна їх позбавляти навчання своєю мовою. У мене питання, якщо ви так опікуєтеся кримськими татарами, чому не написали їм, як корінному населенню, окремий пункт, а склали в одну кучу з усіма меншинами? Отакі захисники. Це ж ці самі захищають і українську мову.

13 липня всі під ВРУ. Освіта – це наше майбутнє. Як навчимо дітей, так і житимемо.

Джерело: Larysa Nitsoi

БЕЗ КОМЕНТАРІВ