Гриневич наголосила на необхідності запуску реформи шляхом ухвалення ключового для реформи закону «Про освіту».

Національна Рада реформ підтримала концепцію Нової української школи та рекомендувала парламенту прискорити розгляд у другому читанні закону «Про освіту»,  а також про так звану інклюзивну освіту. Про це повідомила прес-служба Президента України.

Рішення ухвалили під час засідання Національної ради реформи 2 квітня. У заході взяли участь Президент Петро Порошенко, міністр освіти і науки Лілія Гриневич, очільниця Благодійного фонду Порошенка Марина Порошенко та Уповноважений президента з прав дитини Микола Кулеба.

Відкриваючи засідання, Порошенко наголосив на тому, що питання освіти – перший пріоритет для реформування держави.

Учасники зійшлися на тому, що в суспільстві накопичився значний попит на реформування саме середньої освіти. Окремої уваги потребує забезпечення рівного доступу до навчання усім, незалежно від соціального статусу, статі, стартових можливостей та індивідуальних особливостей.

Гриневич, у свою чергу, наголосила на необхідності запуску реформи шляхом ухвалення ключового для реформи Закону «Про освіту».

«Левова частка нововведень, без яких неможливе створення і запровадження Нової української школи, залежать від прийняття базового закону «Про освіту», що вже пройшов перше читання у Верховній Раді. І сподіваємося, що ви рекомендуєте Верховній Раді України до кінця 6-ї сесії VIII скликання розглянути і ухвалити новий Закон «Про освіту», – підкреслила очільниця Міносвіти.

На переконання Порошенка, школа має навчитись враховувати індивідуальні особливості кожної дитини. За його словами, питання інклюзивної освіти потребує виділення в окрему реформу.

Глава держави зазначив, що фінансування інклюзивної освіти та дітей-сиріт має йти за принципом «гроші йдуть за дитиною».

«Найближчим часом урядом спільно з Уповноваженим президента України з прав дитини будуть розроблені чіткі кроки щодо реформування системи інтернатів», – ідеться у повідомленні прес-служби.

Марина Порошенко представила програму «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації».

Згідно зі статистикою, Україна має одну з найбільших у Європі кількість дітей, які перебувають у різних інституційних закладах – 1,5% всього дитячого населення країни.

«106 000 дітей ізольовані і страждають в закритих інтернатах закладах, залишених Україні у спадок від радянської системи виховання. 90% дітей-сиріт інтернатів не готові до самостійного життя, не спроможні інтегруватися в громаду і потребують постійної допомоги держави», – наголосив Кулеба.

«Вітчизняний досвід та досвід багатьох країн Європи і країн пострадянського простору підтверджує факт, що тільки виховання дитини у сімейному оточенні має позитивний вплив на формування її особистості, почуття власної гідності, збереження здоров’я та гармонійний розвиток», – резюмував дипломат.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ