За словами Постоловського, заборона Росією морського судноплавства через Керченську протоку є політичним питанням

Заборона Росією морського судноплавства через Керченську протоку насправді є не інженерним, а політичним питанням. Крім того, це стало новим етапом економічної війни Кремля проти України. Цю думку висловив журналіст і експерт фонду «Майдан закордонних справ» Андрій Клименко,  про що йдеться на сайті організації.

Фахівець переконаний: Україна має справу не з технологічними обмеженнями судноплавства Керченською протокою у зв’язку з монтажем конструкцій Керченського мосту, а з новим етапом економічної війни Кремля проти України.

«Сенс цього етапу полягає в тому, щоб спочатку обмежити, а надалі припинити морський експорт з портів Маріуполя та Бердянська. Принциповим тут є навіть не перекриття протоки на час монтажних робіт, а параметри арок майбутнього мосту, особливо за висотою: технологічні обмеження висоти суден до 33 м означають, що до Маріуполя та Бердянська не зможуть проходити близько 30-50% суден, що раніше прямували до цих українських портів», – пояснив Клименко.

Тому, на його думку, можна зробити висновок, що Україна має справу з ситуацією, коли технологічні параметри майбутнього мосту мають не інженерне, а політичне значення.

Загалом, стверджує експерт, дії Кремля у цій ситуації спрямовані на створення додаткових ускладнень для українського експорту та вимагають пошуку й застосування асиметричної відповіді.

«Тому українська влада повинна вдатися до таких кроків у відповідь на нову економічну війну на морі: 1) внести до українських та міжнародних санкційних списків усі підприємства та фізичних осіб, що безпосередньо беруть участь у реалізації обмежень українського та міжнародного судноплавства у Керченській протоці; 2) негайно припинити діяльність в Україні дочірніх підприємств Російського морського регістру; в) ініціювати включення до українських та міжнародних санкційних списків усіх судновласників РФ, чиї судна заходять до портів окупованого Криму; г) сприяти поширенню санкцій на морські порти Ростова-на Дону, Азова, Таганрога, Єйська, Темрюка, Новоросійська», – резюмує аналітик.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ