Олег Покальчук, соціальний психолог

На цьому тижні ми бачили безліч історичних вигадок в прокремлівських ЗМІ. Наприклад, від приголомшливо великого числа жертв комуністичних режимів відмахнулися, як від «цифр, взятих зі стелі». Також стверджувалося, що Грузія приєдналася до Росії з доброї волі в 1801 році, хоча фактично вона анексована і відібрана у (існуючого в той час) Картлі-Кахетинського царства. В даному контексті ми не можемо не згадати про інший зовсім недавній випадок анексії – український.

А як щодо вимоги, озвученої на «Первом канале», що ЄС повинен компенсувати Росії геноцид під час Другої світової війни з огляду на те, що «європейські війська вторглися в СРСР і вбили мільйони людей»? Вона ігнорує внесок союзних європейських військ в розгром фашизму, а також ігнорує той факт, що ЄС був заснований після Другої світової війни. Цікаво, що ця тенденція дивно співпадає зі зростаючими закликами угруповань польських шовіністів висунути судовий позов до Німеччини за Другу Світову на трильйони доларів.

Звинувачення Європи в жахливих злочинах на цьому не припинилися. В іншому шоу, цього разу на телеканалі «Росія 1», стверджувалося, що масовий голод в СРСР, відомий в Україні як Голодомор, був спровокований Європою. Насправді голод був результатом політики Сталіна, яка у випадку України була визнана світовими резолюціями злочином проти людства.

Ми також побачили заяву, що саме радянські солдати врятували 50.000 болгарських євреїв від депортації в нацистську Німеччину під час Другої світової війни. Насправді це було зроблено об’єднаними зусиллями болгарського народу, православної церкви і болгарських лідерів, які врятували від депортації з Софії в нацистську Німеччину близько 50.000 євреїв.

Ще однією розповсюдженою темою прокремлівської дезінформації на цьому тижні була війна в Україні. Зокрема, були представлені матеріали дезінформаційного характеру, націлені на міжнародних спостерігачів в Україні, і вигадані історії про ЗСУ.

Одна історія, що її поширили прокремлівські ЗМІ, свідчила, що в результаті обстрілу силовиків загинула дитина в Донецьку. Але насправді, згідно з інформацією окупаційної влади Донецька, трагічна загибель хлопчика сталася через підрив на міні. Про це також повідомила Спеціальна моніторингова місія (СММ) ОБСЄ в Україні, що стежила за інформацією і зробила ті ж висновки, що і місцева влада. Потім російські федеральні телеканали звинуватили СММ в тому, що вона не діяла незалежно; на популярному телешоу заявили про те, що незалежна моніторингова місія отримує інструкції від Західної Європи про те, що повідомляти. На підтвердження звинувачень не було представлено жодних доказів.

Нещодавно обговорювалася ідея миротворчої місії в Україні. Телеканал «Рен ТВ» вніс свій внесок в обговорення, заявивши, що така місія «призведе до геноциду». Хоча термін «геноцид» регулярно використовується в прокремлівських матеріалах дезінформаційного характеру, щоби вселяти страх, як правило, без будь-якого зв’язку з дійсним актом геноциду.

Сайт «Русская весна» надав своїм читачам неправдиву інформацію про те, що українські війська зробили набіг на монастир в пошуках призовників. Це звинувачення було спростовано Українською католицькою церквою.

Але головним моментом прокремлівської дезінформації на цьому тижні стало те, що Міністерство оборони Росії використовувало зображення з комп’ютерної гри як беззаперечне підтвердження того, що США підтримують «ІДІЛ». Це не перший раз, коли використовувалася така тактика.

Джерело: Oleh Pokalchuk

БЕЗ КОМЕНТАРІВ