Олександр Білінський: Про амбітні плани «Укрпошти»

Олександр Білінський, журналіст і блогер

Сьогодні побував на зустрічі з гендиректором всім відомої «Укрпошти» – державної, неповороткої та совкової махини, під носом у якої виросли кілька успішних бізнесів з доставки.

Ігор Смілянський на своїй посаді вісім місяців. Він один з СЕО, кого одразу взяли на високу зарплату – лише ставка 333 тисяч + бонуси залежно від виконання KPI. Власне, трохи розуміючи внутрішню кухню «Укрпошти», хотів послухати, яким він бачить майбутнє довіреної йому компанії.

1) «Укрпошта» всі ці роки була політичною організацією. І поки – зізнаємося чесно – нею і залишається.

Гендиректор розповів, як під час зустрічі з прем’єром Гройсманом запитав у нього: «Що краще – 10 листонош на 0,3 ставки, які не задоволені своїм життям, або один листоноша на авто з хорошою зарплатою і задоволений життям?

Гройсман одразу відповідати не став – взяв час на подумати. Всі розуміють роль листонош в селах і невеликих містах під час виборів і не хочуть позбавляти себе таких агітаторів.

2) Як сьогодні влаштована робота сільського відділення «Укрпошти». Дві газети на день, 4 бандеролі та листоноші, які самі виписують якусь дешеву газетку на адреси, що розташовані якнайдалі. Розумієте, чому? У них зарплата залежить від кілометражу. Взяв газетку, відніс до себе додому і півдня спокійно доїш корову.

3) Смілянський бачить «Укрпошту» фінансовою та IT-компанією. І домагається від НБУ дозволу на те, щоби на пошті можна було відкривати розрахункові рахунки тим же пенсіонерам. Основний аргумент: 87 поштових операторів у світі надають послуги з ведення рахунків.

Уявляєте, яка це може бути міць: зараз у «Укрпошти» 11,500 відділень по країні, а у всіх банків разом узятих – 10 100 філій.

Гендиректор запевняє, що пенсіонери – люди ощадливі й будуть відкривати рахунки, зокрема, і депозитні, на обслуговуванні яких і зможуть заробляти поштовики.

Ще один напрямок для заробітку – це поліпшення кур’єрської доставки. Сьогодні ніхто не знає, за скільки днів «Укрпошта» доставить посилку. Мають намір зробити два тарифи: один – на наступний день (за такими ж цінами, як у конкурентів) і другий – дешевий, але довготривалий (4-5 днів).

4) За словами Смілянського, «Укрпошта» провела найшвидшу корпоратизацію в історії України. І з 1 березня стала ПАТ, що розв’язує руки. Тепер можна витрачатися і на маркетинг, і на інші речі, що недозволено або сильно ускладнене для гендиректора держпідприємства.

5) Чому багато керівників «Укрпошти» роками сиділи на підприємстві, навіть при невеликих зарплатах? Тендери і відкати з них.

Навіть зараз через «Прозорро» примудряються «хімічити».

Смілянський розповів, що був здивований, коли представництво всесвітньо відомої компанії не могло виграти тендер на поставку плівки (скотча), а переможцем виходила невелика українська компанія, яка завжди виставляла меншу ціну. Довго ламали голову, поки не поміряли рулони цього скотча, а там на 20-25% менше, за рахунок цього і перемагали.

6) Щоби розуміти про масштаб махини, то це 76 тисяч співробітників (третій роботодавець у країні), з них 36 тисяч листонош на низькій зарплаті (багато з них влаштовані на 0,3 або 0,5 ставки).

7) Перспективні ринки, куди топ-менеджери «Укрпошти» дивляться, це США і Китай. З alibaba вже почали працювати, тепер хочуть переключити на себе amazon (мова йде про доставку товарів)

Для себе вирішив, що поспостерігаю за «Укрпоштою». Смілянський показав кілька слайдів – плани на найближчі два роки. Сміливі й амбітні. Але це поки на папері та в його голові.

Тітоньки, які сидять у відділеннях «Укрпошти», пережили вже 11 гендиректорів за десять років.

І на завершення. Розроблена реалізація програми трансформації «Укрпошти», розрахована на 500 мільйонів доларів інвестицій за 5 років.

Джерело: Александр Билинский

БЕЗ КОМЕНТАРІВ