Політичний аналітик Олександр Солонько

Замість розвитку транспорту – консервація.  Ось що обрали влада і столичні чиновники.

Сьогодні Київрада продовжила розгляд проекту рішення про заборону підвищувати тарифи на проїзд в комунальному транспорті до запровадження е-квитка та єдиної системи обліку оплати проїзду. Саме на підтримку цього проекту, зареєстрованого «Свободою», ми й збиралися на акцію #скасуй_тариф_на_корупцію 12 липня. Тоді влада нагнала силовиків, а владна більшість в Київраді розбіглася, злякавшись людей і не маючи логічних аргументів, окрім як зігнати бюджетників на подобу «антимайдану». Сьогодні проект було провалено.

Що це насправді означає. Мова не просто про втримання тарифів на старому рівні. Питання в тому, щоби вжити інтенсивних заходів для ліквідацію корупційних схем та підвищення рівня прозорості на транспорті. Проект про заборону підвищувати тарифи треба розглядати в комплексі з регуляторним проектом рішення про організацію перевезень в Києві, який було опубліковано та презентовано 11 липня. Він передбачає запровадження е-квитка, встановлення автоматизованої системи обліку оплати проїзду, створення і оптимізації єдиної транспортної системи в Києві. Як це має працювати зображено в презентації, яку можете вивчити тут: https://www.pravda.com.ua/columns/2018/07/14/7186338/

Крім того, передбачається поступова відмова від маршруток. За приблизними оцінками, вони утворюють тіньовий ринок готівки обсягом в 2 мільярди гривень на рік.
Що дасть ухвалення цих двох рішень від «Свободи»:

  • виведення з тіні, а отже залучення в бюджет коштів, які місто втрачає через маршрутки, де нема реального обліку. За ці кошти можна купувати ті ж вагони/автобуси/тролейбуси;
  •  зменшення фінансового навантаження на користувачів послуг перевезення через зниження ціни на одноразові та багаторазові квитки;
  • підвищення зручності користування транспортом і підвищення транспортної мобільності, а отже більше водіїв частіше будуть користуватися транспортом загального користування, що зменшить обсяг заторів на дорогах;
  • виключення перевізників з процесу збору коштів як оплату за проїзд, що усуває багато корупційних ризиків.

Це лише частина переваг.

Проте, влада зробила інший вибір – законсервувати старий порядок. Продовжувати стягувати з киян корупційну ренту на користь корупціонерів при владі та олігарха Фукса, який зараз буде стягувати з міста штучний борг в 2 мільярди за вагони метро.
В такій ситуації жодної мотивації здійснювати інновації у влади та чиновників нема. Саме такий вибір вони зробили.

За логікою речей, на наступних виборах кияни мають зробити свій вибір відповідно до позиції, яку зайняла влада. Але це вже інше питання.

А поки що, якщо ми не хочемо далі їздити у відрах на колесах, потрібно тиснути на владу для ухвалення проекту рішення про сучасний порядок пасажирських перевезень в Києві.

Джерело: Олександр Солонько