Глава Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко

В Антимонопольному комітеті України відбулась робоча зустріч щодо проблемних питань у процесі співпраці торговельних мереж та постачальників у сфері рітейлу. Зараз АМКУ за підсумками проведеного моніторингу вважає ринок курячих яєць непрозорим та можливо відкриє справу щодо деяких гравців ринку за картельну змову. Раніше Асоціація постачальників торговельних мереж зверталась до антимонопольного органу щодо можливої картельної змови на ринку цієї продукції.

Звернув увагу представників Комітету на ринок соняшникової олії, події на якому зараз йдуть в розрізі світових тенденцій. Цього року очікується рекордне виробництво соняшникової олії та ціни на світовому ринку йдуть вниз уже 1,5 місяця. В Україні – навпаки. Ціни повільно, але впевнено крокують догори.

Як голова Асоціації постачальників висловив позицію, що зараз ринкова сила сконцентрована у великих виробників продуктів харчування. Це дає їм можливість провадити антиконкуренті дії та впливати на ціноутворення. З помітним підвищенням купівельної спроможності населення, що станеться за 2-3 роки, торгові мережі знов почнуть повертати собі можливість встановлювати правила на ринку. Тому слід повернутись до розгляду Кодексу Етики, який уже декілька років пилиться. Він повинен обмежити можливості одноособово встановлювати ринкові правила як з боку найбільших виробників, так і з боку торговельних мереж.

Джерело: Олексій Дорошенко