Глава Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко

Із січня Україна перейшла на новий тип моніторингу продуктів, товарів та послуг, на підставі яких рахується інфляція. Новий перелік продуктів став більш розширеним: замість 23 соціальних найменувань зараз підлягає моніторингу вже 31 позиція. Серед нових продуктів є такі, ціна яких викликала резонанс цього року – куряче філе, а крім того батон, хліб пшеничний із борошна вищого ґатунку, крупа манна, ячніва, пшоно, яблука та риба морожена. Макаронні вироби будуть досліджуватись лише вітчизняні, тобто з м’яких сортів пшениці. Вершкове масло, яке буде лідером подорожчання й цього року буде вимірюватись не в кілограмах, а по 200 гр. Молоко буде моніторитися не 2,5% жирності, а до 2,6%.

Таким чином бачимо оновлений перелік продуктів, який більше ніж раніше відповідає реаліям сьогодення, а крім того наближений до європейських канонів. Не будемо вже нагадувати, що в країнах ЄС досліджується ціна кошика продуктів, яка включає від кількох сот до декількох тисяч найменувань. Це зараз лише мета, але перші кроки вже зроблені.
Із негативного нової методики вимірювання можна відзначити лише те, що хвиля вимірювання буде продовжуватись один місяць. Тобто результати досліджень будуть не кожну декаду, а раз у місяць. Це можна вважати виправданим за рахунок наявних ресурсів, які можна витрати або на підтримання старої методології, або переходу на нову.
Крім того держава буде слідкувати й за цінами на алкоголь та сигарети. Вперше починається відслідковування ціни на горілку, вітчизняне пиво та чотири види сигарет: від сигарет без фільтру до преміум-класу.
Асоціація постачальників торговельних мереж буде як і раніше використовувати різні джерела інформації задля отримання достовірних даних, порівнювати відпускні ціни виробників, ціни на ринках та в магазинах.