Політолог Петро Олещук

Задача пропагандиста номер 1 – знайти у об’єкта «моральну кнопку». Що це таке? Особисто я так називаю цінності, що є безумовно значимими для людини. Така кнопка є у кожного. У кожного є щось значиме. Задача пропагандиста – знайти «моральну кнопку», аби потім постійно на неї тиснути.

Змістовно пропаганда і є таким тиском. «Ти патріот?», «Ти любиш Батьківщтну», «Ти любиш рідну мову?», «Ти шануєш батьків?».

Якщо ми маємо справу з пропагандою, то за цим має слідувати заклик щось робити.
При цьому не обов’язково має бути логічний зв’язок між одним та іншим.

Ну, тобто, не обов’язково патріот мусить підтримувати конкретного політика. Це жодним чином не походить з визначення патріотизму. Задача пропагандиста – переконати, що такий зв’язок існує, але зробити логічно це неможливо, тому треба тиснути на «моральну кнопку», яка є у всіх, окрім соціопатів. Які, до речі, завжди роблять непогану кар’єру в наповненому пропагандою тоталітарному соціумі. Вони просто, як у «Залюдненому острові» Стругацьких мають «імунітет до випромінення», і можуть використовувати це у власних інтересах.

Таким чином, найкращі, найчесніші, найпорядніші люди завжди найвразливіші.
Їхня людяність робить їх вразливішими до пропаганди.

Джерело: Петро Олещук