Горбулін підкреслює – скандал з турбінами Siemens продемонстрував реальний рівень технологічного розвитку Росії

РФ досі не вдалося налагодити виробництво як мінімум 185 унікальних деталей і компонентів, поставки яких Україна припинила після розриву співпраці у військово-технічній царині. Про це розповів радник Президента, директор Національного інституту стратегічних досліджень, академік НАНУ Володимир Горбулін у статті для Дзеркала тижня.

«Українські санкції у частині розриву співробітництва у сфері ВПК так само важко даються Росії. За даними SIPRI, Росії досі так і не вдалося налагодити в себе виробництво як мінімум 185 унікальних деталей і компонентів, які вироблялися українськими підприємствами. Як каже експерт Шведського оборонного дослідного агентства (FOI) Томас Малмлоф, «за найобережнішими оцінками, майже 30% компонентів, що поставляються українським ВПК, є унікальними, і поки що Росія не змогла знайти їм заміни»,  – розповів Горбулін.

Як колишній співробітник конструкторського бюро «Південне» (1962-1977 рр.), він пояснив, що абстрактні 30% насправді є цілком конкретним 51% усіх російських міжконтинентальних балістичних ракет, що несуть 82% всіх ядерних боєголовок, що перебувають на озброєнні ЗС РФ.

«Південмаш», харківський «Хартрон», «Космотранс», київські «Арсенал» і «Артем», запорізький «Мотор Січ» – це системи пошуку й наведення російських ракет класу «повітря-повітря», комплекси наведення для бомбометання МіГ і Су, майже вся гідравліка російських ВПС, двигуни для всіх російських бойових вертольотів і багато чого іншого», – підкреслив фахівець.

На цьому тлі він додав, що скандал з турбінами Siemens продемонстрував реальний рівень технологічного розвитку Росії: навіть турбіни, які виробляють і деякі заводи на території Росії, доводиться ввозити з-за кордону за «сірими» схемами.

Також експерт наголосив, що Росії вже нині доводиться згадувати досвід обходу економічних санкцій періоду Холодної війни.

«Щоправда, нинішня ситуація дуже відрізняється від того, що було 40-50 років тому: ступінь технічної контрольованості й прозорості процесів, інформатизація майже всіх процесів переміщення сьогодні робить реалізацію подібних «перевірених» схем украй складною», – підсумував президентський радник.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ