Кремлівські пропагандисти поширюють новий фейк про Крим

Російські ЗМІ поширюють статтю журналіста видання Der Globus Deutschland Генрі Сент-Джорджа, який написав про «ренесанс» Криму під час правління там російської окупаційної влади. Однак розслідувачі The Insider встановили, що «німецьке видання» Der Globus Deutschland виявилося фейковим.

На сайті видання, що з’явився 2 місяці тому, немає ні адреси редакції, ні імені головного редактора та будь-яких інших контактів. Зовні Der Globus Deutschland виглядає як звичайний сайт політичних новин.

«Дива починаються при відкритті цих матеріалів: кожен складається всього лише з декількох рядків, причому за стилем вони нагадують підзаголовки статей, але самих статей після них немає», – зауважили журналісти The Insider.

З’ясувалося, що більшість матеріалів на сайті – це заголовки і підзаголовки статей журналіста Кевіна Гаґена з німецького видання Spiegel – без тексту самої статті, без посилань на джерело і згадування імені автора. Зрідка видання публікує більші публікації, однак і вони просто скопійовані з інших ЗМІ без зазначення джерел.

За словами розслідувачів, стаття про Крим відрізняється від інших на сайті. Вона підписана не анонімним редактором, а якимось Генрі Сент-Джорджем. Також матеріал переведений з англійської мови, а не написаний німецькою.

«Причому переведений досить своєрідно: заголовок одного з її розділів Crimea («Крим») перетворився в Creme (португальською «вершки»), хоча в інших місцях слово Krim німецькою написано правильно», – підкреслили журналісти.

В оригіналі стаття опублікована в маловідомому (близько 70 тисяч відвідувачів на місяць, переважно з Філіппін, Росії та України) інтернет-виданні EU Reporter, де є ще кілька матеріалів цього автора, багато з яких присвячені Україні і прославляють «русскій мір». Більше про Сент-Джорджа нічого не відомо. Загалом його існування також стоїть під сумнівом.

Читайте: «Бандерівці розчленували берізку» – росЗМІ осоромилися новим фейком (відео)