У МОЗ підготували законопроект, що покликаний обмежити рекламу ліків

Міністерство охорони здоров’я розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів. У відомстві наголошують, що у способі та подачі реклами медикаментів Україна дуже відстає від країн Заходу, тому українці часто стають жертвами «лікування по телевізору» та «google-терапії». Про це повідомляє в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун у Фейсбуці.

У МОЗ наголошують, що український ринок реклами ліків є дуже хаотичним та неконтрольованим та лишає багато простору для маніпуляції про препарат та його властивості.

«Уявіть, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності! З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише три є препаратами, які відносяться до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – йдеться у повідомленні.

Нині в Україні ринок реклами регулюють майже 10 різних законних та підзаконних актів, натомість на практиці вони не працюють.

«Тому наша команда розробила законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків. Головна мета – уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС» – зазначає Супрун.

Серед основних пунктів законопроекту:

– Обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС:

  • заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
  • заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів,
    що зображають медпрацівників;
  • заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
  • зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

– Законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків непередбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.

– За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення – у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення, Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету.

З повним текстом законопроекту ви можете ознайомитися тут.

МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів.Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама…

Gepostet von Уляна Супрун am Mittwoch, 16. Mai 2018