Будь-яка споруда столиці може посипатися, як і Шулявський міст

Плани масштабної реконструкції Шулявського мосту, що обвалився, обіцяють втілити в життя до кінця 2019, а точну суму витрат поки не називають. Від чого «втомився» міст і в якому стані перебуває міське господарство, Апострофу розповів доктор архітектури, заслужений архітектор України Микола Дьомін.

«Обвалення Шулявського моста могло статися у будь-який день. Цей міст був побудований 1964 року і є одним із перших великих шляхопроводів, і з тих пір він практично капітально не ремонтувався. За правилами, такого роду мости, переходи, у віці до 20 років повинні кожні 5 років проходити діагностику. Після 20 років експлуатації – щороку. Тут же цього не відбувається», – констатував Дьомін.

Коментуючи імовірні причини руйнування він запевнив, що пожежі біля Шулявського моста його не зіпсували, але створили умови для ослаблення конструкції. Оскільки вогонь взаємодіє з бетоном, той змінює свою структуру під температурою, арматура всередині перегрівається, і в результаті порушується зчеплення з бетоном.

І основне – це кліматичні умови Києва. Часті переходи через 0 градусів – найстрашніше для залізобетонних конструкцій, оскільки утворюються тріщини, проникає вода і замерзає, все розривається. Як тільки з’являються тріщини, треба їх негайно ліквідувати, вони самі собою не розсмокчуться. В іншому разі – аварія неминуча.

«Історія з Шулявським мостом може повторитися в будь-який час із будь-якою спорудою. Оскільки для будь-яких конструкцій, а у нас, як правило, залізобетонні конструкції або металеві, є таке поняття як «втома металу», «втома залізобетону». І великі навантаження, перевантаження на мостах через значні потоки транспорту призводять до їх зносу», – підкреслив фахівець.

Читайте: Реконструкція Шулявського мосту обійдеться в 1,5 млрд грн (фото, відео)

БЕЗ КОМЕНТАРІВ