Тисячі киян без гарячої води. Експерти стверджують, що це порушує права споживачів

Головне завдання Національної комісії, що здійснює держрегулювання у царині енергетики і комунальних послуг – захист прав споживачів. Однак нині споживач залишився сам-на-сам із монополістом. Про це розповів директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко у коментарі Слову і Ділу.

За даними «Київенерго», понад 3 тисячі споживачів у столиці залишаються без гарячої води.

«Київенерго» – монополіст, і, як будь-який монополіст, намагається зловживати своїм становищем. У такій ситуації повинні існувати правові запобіжники. Зокрема, контрольні функції зобов’язана виконувати НКРЕКП. Якщо «Київенерго» обмежує право споживача на отримання послуг – постачальник повинен бути покараний аж до позбавлення його ліцензії», – пояснив фахівець.

Він підкреслив, що у цю ситуацію зобов’язані втрутитися судові інстанції, НКРЕКП, Антимонопольний комітет, оскільки є явне порушення права споживачів на отримання якісних послуг.

«Найбільші боржники перед «Київенерго» – це державні організації. Але пересічних споживачів не повинні цікавити фінансові показники чи інші проблеми постачальника, з якими той повинен справлятися самостійно. Якщо «Київенерго» не може вирішити питання з поверненням боргів – до цієї компанії повинні бути застосовані жорсткі антимонопольні рішення, аж до реструктуризації чи націоналізації підприємства».

«Відключення гарячої води влітку – це порушення прав споживачів. І тут є вина не тільки «Київенерго», але й недопрацювання НКРЕКП, Мінфіну, місцевої влади, які виявилися нездатними організувати нормальне забезпечення водою киян. Поки що єдиний варіант для споживачів – звертатися до судів», – підсумував експерт.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ