У Києві вартість проїзду в громадському транспорті виявилася дорожчою, ніж у Варшаві

Підвищення тарифів на проїзд у комунальному транспорті столиці значно вдарить по сімейному бюджету мешканців міста. У середньому родина з двох осіб витрачатиме на місяць щонайменше 1400 гривень лише на дорогу з роботи і додому. Крім того, придбання проїзних виявилось не такою вже і вигідною справою, як про це розповідає міська влада. Про це пише видання Depo.Київ.

За день працюючий киянин має чотири рази сплатити за проїзд. Це потягне із гаманця аж 32 гривні, а на дві особи – 64 гривні.

«В середньому у місяці 22 робочі дні, і кожного дня чоловік та дружина мають 64 гривні віддавати за поїздку на роботу і додому. Таким чином, з сімейного бюджету тепер щомісяця потрібно викидати більше 1400 гривень на проїзд. І це не рахуючи поїздок у вихідні дні», – пише автор статті.

Той факт, що до подорожчання тарифів кияни поповнили свої безконтактні картки на 100 поїздок у метро по 4,5 гривні кожна, не дуже рятує ситуацію.

«Така «шара» згодиться пасажирам, які користуються виключно метрополітеном. Якщо ж людині, слідуючи на роботу, потрібно до «підземки» під’їхати автобусом чи трамваєм, то все одно доведеться купувати квиток за вісім гривень», – пише видання.

Таким чином, поїздка в один бік обійдеться у 12,5 гривень, а за день – 25 гривень. Множимо на 22 робочі дні – виходить 550 гривень. За новими тарифами, за 570 гривень можна придбати місячний квиток на один вид наземного транспорту і 46 поїздок у метро, причому кількість поїздок у наземному транспорті необмежена. Тобто киянам, які користуються двома видами транспорту для поїздки на роботу, не було особливого сенсу стояти в чергах 13 липня.

Видання наголошує: в усьому світі існує проїзний, щоби пасажир мав змогу значно зекономити, якщо щодня користується громадським транспортом. Але це зовсім не стосується Києва.

«Після введення в дію нових тарифів на проїзд, тепер проїзний на один вид наземного транспорту коштує 390 гривень. Такий проїзний могли б купувати люди, які їдуть на роботу лише автобусом, чи, скажімо, тролейбусом. Але дивина в тому, що якщо вони 22 робочі дні будуть купувати по два талони щодня, то на місяць це вийде 352 гривні. Тобто купівля талонів на разовий проїзд – без поїздок на вихідні – обійдеться дешевше, аніж місячний проїзний на один вид транспорту», – йдеться в статті.

Видання наводить як приклад сусідню Польщу. Для мешканців Варшави існує цілий сайт, де кожен пасажир може ознайомитися і обрати собі найвигідніший вид проїзду. Наприклад, найдешевший разовий квиток у Варшаві коштує 3,4 злотого. Це трохи більше 24 гривень. За ці гроші можна проїхатися у громадському транспорті тривалістю до 20 хвилин. Більш ходовим є разовий квиток за 4,4 злотого (31 гривня). Цей квиток дає право на необмежену кількість поїздок упродовж 75 хвилин, тобто за цей час можна змінити три-чотири види транспорту, що у Києві обійшлося б у 24-32 гривні.

«А тепер найцікавіше. Для мешканців Варшави проїзний квиток на місяць з необмеженою кількістю поїздок коштує 110 злотих (780 гривень). Усі поїздки записуються на персоналізовану картку мешканця Варшави – і катайся хоч цілий день 30 днів на місяць на чому хочеш: метро, автобус, трамвай (…) Для порівняння, у Києві за 750 гривень можна придбати проїзний на автобус, трамвай і тролейбус, але для метро треба ще докуповувати жетони по вісім гривень. Проїзний на місяць для метро і одного виду наземного транспорту коштує 860 гривень. А щоб їздити протягом місяця без обмежень у столичному метро, автобусі, трамваї і тролейбусі потрібно викласти 1300 гривень. Це практично в 1,7 раза більше, аніж у Варшаві», – пише видання.

«Ще один красномовний підрахунок. Якщо мешканець Варшави не буде користуватися проїзним, а буде купувати разові квитки по 4,4 злотого, то за 22 робочі дні він витратить на проїзд майже 194 злотих. Тобто варшавський проїзний на усі види транспорту за 110 злотих дає змогу істотно – більш ніж 75% – економити на проїзді у порівняння з разовими квитками. Киянин, користуючись двома видами транспорту під час поїздки на роботу, витрачає в день 32 гривні і 704 гривні на місяць з урахуванням 22 робочих днів. А безлімітний місячний проїзний на метро і один вид наземного транспорту коштує 860 гривень, що навіть дорожче, аніж купівля разових квитків і жетонів. Та навіть якщо взяти проїзний у Києві за 570 гривень для 46 поїздок у метро і безлімітних поїздках у автобусі чи трамваї, то економія на місяць у порівнянні з разовою оплатою проїзду складе усього 20%. Така реальна ціна «найдешевшого в Європі» київського проїзду», – наголошує автор.

Крім того, не варто забувати, скільки заробляють кияни і мешканці Варшави. У столиці Польщі зарплатня у тисячу євро є звичайним явищем (середня – на рівні 1200 євро). Це трохи більше 30 тисяч гривень. За свою зарплатню мешканець Варшави може придбати майже 40 місячних проїзних на усі види транспорту. Середня заробітна плата у Києві складає 12-13 тис. гривень. За ці гроші киянин може придбати лише близько десятка безлімітних проїзних на усі види транспорту, який коштує 1300 гривень.

Як повідомляв Інформаційний Акцент, 19 липня Київрада відмовилася заборонити підвищення вартості проїзду в транспорті до запровадження автоматизованого обліку оплати проїзду та проведення аудиту столичної підземки і КП «Київпастранс».

Нагадаємо, з 14 липня у столиці набули  чинності нові тарифи на проїзд – разова поїздка в метро і наземному комунальному транспортні тепер обходиться киянам і гостям міста у 8 гривень.

13 липня в підземці утворились довжелезні черги – мешканці купували проїздні та поповнювали безконтактні картки, щоби їздити за старими тарифами хоча б деякий час.

12 липня кияни прийшли під стіни Київради на Хрещатику, 36, щоби висловити своє обурення міській владі через необґрунтоване підвищення ціни на проїзд у комунальному транспорті столиці до 8 гривень. Водночас мер Києва Віталій Кличко зігнав на акцію бюджетників метрополітену на противагу протестуючим. У четвер у Київраді сталося кілька бійок.

Попри обурення киян у Київраді 12 липня так і не відбулося голосування за «свободівський» проект рішення про заборону підвищення вартості проїзду в комунальному транспорті столиці.